12 Februari, 2012

Celik dan kaya

Agaknya jika aku celik dan kaya, kepala aku tak akan dipijak lagi. Itu hanyalah satu kemungkinan ... bukan satu jaminan.

"nasi lauk apa hari ini?"

"daging rusa ada .. udang galah ada .. ketam ada ..awak nak apa?" sambil ketawa

"eh sedapnya .. saya nak rasa udang galah lah .."

Tetapi orang lain yang mendengar menyampuk, mana ada udang galah .. ha?! Habis apabila dijawab daging rusa, udang galah dan ketam tu apa? Bergurau untuk mempersendakan orang buta seperti aku?

Itu sekeping lembaran dari rentetan hidup sebagai orang buta. Bergurau tak bertempat. Mana nilai kemanusiaan? OK sekali dua tak apa .. tapi kalau berpanjangan maknanya MENGHINA!

Alangkah indahnya jika aku orang celik ...

  • lontarkan komentar anda dengan menggunakan ID facebook

Copyright © dunia rasasayang ®