Telco kenyang , sebab pengguna pemurah!
"this is voice mailbox for number ....."adoi ... dah charge 15 sen - 28 sen dengar natang tu je... tak tinggal pesanan pun tetap kena charge ... cis...
kepada pengguna handphone tolong la buat setting matikan aplikasi pesanan suara tu. buat menyemak je.... aku jamin hangpa tak dengar pun kalau tinggal pesanan tu. buat habis kredit je. Hangpa pun sakit hati kalau telefon aku tapi masuk voice mail.
kenyang telco-telco kat Malaysia. dengar beberapa kerat perkataan tu dah charge. SKM dan persatuan pengguna tak tau ke benda-benda macam ni? Kalau ya pun nak charge, charge la selepas bunyi bip ke apa ke..
hampeh dot com betoiiiiiii.
Benda ni nampak remeh, tapi kalau 2 kali korang dail tapi masuk voice mail, berapa sen dah duit korang melayang ... so kena take action la... bukan setakat baca saja.
bagi pengguna celcom:
hangpa dail 1111 cakap dengan operator (free of charge).
kata nak matikan fungsi voice mail. bagino kad pengenalan , bagi alamat penuh .. dah settle.
kalau tak selesai juga korang rendam telefon tu dalam baldi hahahahahahhaa
Bagi Maxis prepaid, korang terpaksa bayar kalau nak cakap dengan operator, DiGi pun free juga. Maxis je nak kenyang lebih.
OK.. chow!
- agak2 korang berapa syarikat telekomunikasi untung sehari dengan benda ni?