22 November, 2011

Video Garuda Indonesia tunduk menyembah bumi

Alhamdulillah.. itulah ucapan yang saya mampu ucapkan setelah skuad Harimau Malaya Muda kita berjaya membenam Indonesia di bumi sendiri.

Kepuasan yang tidak terhingga setelah lebih 120 minit berada di depan kaca tv. Sungguh mendebarkan jantung. Jantung bergtambah laju apabila tiba detik sepakan penalti.

Indonesia terlalu yakin dan memandang rendah akan kebolehan anak muda Malaysia. Sekiranya Indonesia menang sekalipun, saya merasakan itu bukanlah kredit terbaik yang boleh saya ucapkan untuk pasukan itu.

(klik butang papar untuk meneruskan bacaan dan aksi video perlawanan)







Manakan tidak, pemain mereka bukan dari rakyat Indonesia sendiri, sama juga halnya dengan Singapura. Buat malu saja!

Saya amat yakin, seperti saya juga, seluruh rakyat Malaysia berasa bangga dengan anak muda negara kita yang tidak menyerah kalah dengan ejekan fanatik rakyat Indonesia. Entah apa yang mereka dendami sangat sehinggakan perlawanan bola sepak pun terbawa-bawa "permusuhan" tersebut.

Ayuh kita tonton aksi menarik perlawanan akhir SUKAN SEA 2011 malam tadi antara Malaysia dan Indonesia.











  • Malaysia Boleh! zahirkan sokongan anda dengan menggunakan ID facebook..

Copyright © dunia rasasayang ®